پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3933
-
الف
+

الیور استون رییس هیات داوران جشنواره بوسان

مسئولیت هدایت هیات داوران جشنواره بوسان بر عهده الیور استون گذاشته شد.

الیور استون مسئولیت هدایت هیات داوران جشنواره بوسان را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش آی‌فیلم، الیور استون، کارگردان جنجالی آمریکایی به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی معرفی جشنواره بوسان معرفی شده است. استون که فیلم‌های «وال استریت»، «جی اف کی» و «اسنودن» را با رویکرد نقد سیاست‌های دولت آمریکا ساخته است، با جهت‌گیری جشنواره بوسان نیز همخوانی دارد.

سال گذشته تعدادی از اعضای صنعت فیلم کره جنوبی این جشنواره را بایکوت کردند که باعث شد آسیب شدیدی به جشنواره وارد شود و تعداد شرکت کنندگان کاهش یابد.

لازم به ذکر است،  در دوره پیشین برترین فیلم‌های ایرانی در این جشنواره به نمایش درآمدند که از این میان می‌توان به «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی، «پاداش» کمال تبریزی، «فروشنده» اصغر فرهادی، «مالاریا» پرویز شهبازی و «ویولونیست» محمدعلی طالبی، «رفتن» نوید محمودی، «مبارک» محمدرضا امامی، «قشنگ و فرنگ» وحید موساییان و «خواب آب» فرهاد مهرانفر و «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» سیف الله صمدیان اشاره کرد.

جشنواره امسال قرار است بین روزهای دوازدهم تا بیست و یکم اکتبر برگزار شود و «بازار فیلم آسیا» هم بخشی از آن خواهد بود که از روز چهاردهم اکتبر کارش را آغاز می کند و تا روز هفدهم ادامه خواهد داشت.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر